Skådespelaren, som är främst känd från serien The Boys som levererar sin femte och sista säsong i början av april, fick frågan av ett fan om han hade varit sugen på att spela Albert Wesker. Ni vet, antagonisten från {Resident Evil}-franchisen. Svaret han gav var positivt och internet började bubbla. I en intervju med Comicbook.com slår Starr hål på denna bubbla:

"I don’t even know what it is, man. I’m an actor from New Zealand, and if people offer you a job you go yeah, cuz there’s not many jobs in New Zealand. So I’m trained into thinking like, if someone said, do you want that? Yeah. I want that! What is it?"

Han ska alltså på klassiskt skådespelarmanér ha svarat ja, eftersom ett jobb är ett jobb. Vidare säger han att fler och fler hör av sig gällande att han vore perfekt att spela Wesker, något han själv inte tycker då han anser sig vara för gammal nu när han är 50 år gammal. Även om ingen ålder har bekräftats på Wesker, så var han mest troligt 48-49 år när han dog i {Resident Evil 5}. Så… är Starr egentligen för gammal? Spelar egentligen något år hit eller dit någon roll? Vidare hävdar han att det egentligen bara är en anledning till att fans vill att just han ska spela Wesker:

"The only thing I have in common with that (character) is blonde hair".

<bild></bild>

Tycker du att Antony Starr ska spela Albert Wesker, eller har du ett annat bra förslag att slänga ner i hatten?

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *