{Starfield} fick inte riktigt samma mottagande som Bethesdas mest klassiska rollspel fått, men de har flera gånger slagit fast att de är mycket stolta över det jättelika spel de byggt och lanserat. Dessutom har de visat sig vara oväntat lyhörda gentemot sitt community och förändrat och lagt till mycket baserat på den feedback de fått sedan premiären.

Nu slår Bethesda återigen fast att de både hörsammar och förstår kritiken och säger att de kommer arbeta under lång tid för att stödja och bygga spelet med nytt innehåll samtidigt, som de tar itu med återmatningen från spelarna. I en intervju hos The Gamer förklarar lead creative producer Tim Lamb:

"We were really proud of Starfield. It’s been a great release for us. We listen to the community, we hear the feedback. There’s justification to that. But for us, we’re our own toughest critics. So, we hear what the community says, we’re looking at what we’re interested in, and we have plans going forward. We’ve spent the last year since release trying to do quality of life updates every couple of weeks or so. And then, at the end of the year, we get the REV-8 and Shattered Space. So that’s exciting. It’s a big impact and a big change to the game.

We do plan to support our games for a long time, so we always have ideas going around in various levels of completeness, but we’re always working on something. I don’t want to over-promise, but we did a bunch of updates this year in quick succession. So, I’m not prepared to talk about future plans, but there are things that are coming. We want to continue to support Starfield for a long time, and I hope that we’re able to bring as much joy as I feel like I’m seeing with Shattered Space and the REV-8."

Den skräckinspirerade expansionen Shattered Space släpps för övrigt senare denna månad.
<video>

<bild>Starfield finns ute nu till PC och Xbox Series S/X, samt ingår med Game Pass.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *