Spel som aldrig tar slut? Ja, med flerspelar-spel såsom {Call of Duty} och {Marvel Rivals} och massiva kampanjer i till exempel {Elden Ring} och GTA VI på sikt finns det minst sagt en del tid att lägga i soffan med handkontrollen i händerna. Spel som har förmågan att äta upp vår fritid råder det ingen brist på och Will Shen, som bland annat jobbat på {Starfield}, påstår att spelbranschen närmar sig en vändpunkt.
Det var i Youtube-podden Kiwi Talkz som Shen nämnde att även Bethesda-spel som Skyrim och Starfield kan bidra till att spelare börjat tröttna. Han menar att många spelare nu för tiden är motvilliga att ta sig till stora och långa spel då de redan har såna spel de ägnar sig åt.
We’re reaching a point where people are fatigued, or a large section, a growing section of the audience, is becoming fatigued at investing 30-plus, 100-plus hours into a game. Because they already have that. They already have the games that they will continually come back to, and adding another one to that list is a tall order. It’s always a tall order.
Shen passade även på att peka på succéerna som de kortare spelen {Astro Bot} och Mouthwashing varit och att spelare även kunnat njuta till fullo av spelen på grund av dess längd.
Vad tycker du? Ligger det något i det Shen säger?
<bild>Vill du se allt i Elden Ring? Var då redo att lägga närmre 150 timmar på spelet.</bild>