Med premiären av Disneys nyinspelning av Snövit bara några veckor bort verkar studion vara mer än redo att gå vidare till andra projekt.
Live-action-adaptionen har dragit till sig en hel del kontroverser sedan den först offentliggjordes, både vad gäller betydande avvikelser från den animerade klassikern från 1937 men också i samband med kommentarer från huvudrollsinnehavaren Rachel Zegler angående den ursprungliga filmen. Vidare har också diskussioner på nätet haglat med kritik för filmens påstådda "woke"-agenda, oavsett hur den faktiska produkten framstår.
Nu rapporterar The Hollywood Reporter att Disneys svaga marknadsföring säger en hel del. Studion har beslutat att avstå från ett traditionellt pressarrangemang med röd matta för filmens premiär i Los Angeles, och istället valt att ha vad de beskriver som
"a more celebratory, family-friendly afternoon event to match the tone and target audience for the film."
Branschkännare verkar dock se annorlunda på saken. En biografägare och en källa från en rivaliserande studio framhåller att Disneys marknadsföring av Snövit har varit onormalt tyst, med biljetter som först började säljas nu i måndags, mindre än två veckor före filmens premiär. De framhåller att
"They’ve been going through the motions on Snow White, all but saying, ’We need to get this thing over with’… An advance sales cycle of less than two weeks just screams, ’We have zero faith in this thing.’ And it couldn’t come at a worse point, when the industry is just trying to limp along to May."
Samtidigt motsätter sig Disney denna uppfattning och menar att allt går enligt plan. Tidiga prognoser tyder på att filmen kan öppna med omkring 50 miljoner dollar i Nordamerika, vilket knappast tyder på ett överväldigande självförtroende.
<bild>Kommer ni att se nyinspelningen av Snövit?</bild>