Det tar väldigt, väldigt lång tid att utveckla ett storspel idag, och det blir heller inte billigare. Det är därför CD Projekt Red nu har beslutat att sprida sina vingar och utveckla spel på andra platser än bara Polen.

Och målet verkar tydligt; de vill släppa sina stora titlar i en mer frekvent takt. Under deras senaste finansiella rapport (via VGC) sade studion följande:

"We already worked on two projects at the same time when we worked on [Cyberpunk 2077 DLC] Phantom Liberty because that was a game-sized project with almost 300 people working on it, and at the same time we have already been working on Polaris, so we’ve had an experience of working on more than one project. And we are working on more than one project at this time as well. There is Cyberpunk 2 being developed in Boston, there is Polaris being developed predominantly here in Europe, and obviously we have other projects, with other teams like Project Sirius, also in Boston with The Molasses Flood. And there is The Witcher 1 remake done in cooperation with Canis Majoris, so you can definitely expect us to release more titles and the cadence of launches is something we definitely plan to increase, although I will obviously not comment on what is the space between the projects time wise."

De beskriver sin takt som historiskt "lumpy", men förhoppningsvis kan de nå sitt mål. Det förväntas för övrigt att {The Witcher 4} (här kallat arbetsnamnet Polaris) ska släppas i slutet av 2025, eller kanske mer troligt 2026.

<bild>Snart får vi njuta av CD Projekts spel lite oftare.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *