Just nu sitter hundratals utvecklare hos CD Projekt Red och jobbar på Witcher 4 och frågorna är många hos oss nyfikna spelare som vill veta vad vi egentligen kommer få för spel. Men som vanligt när ett spel precis börjat utvecklas är det locket på som gäller och det kommer dröja en lång tid innan vi kommer få ta oss en första titt på vad de jobbar på. Vad vi däremot kan dela med oss med är ett samtal mellan investerare och Michael Nowakowski från CD Projekt som säger så här:
"When it comes to the risks of innovative elements – making a new game is always a creative risk, especially since we’re trying to push new boundaries and explore new fields; that’s something we haven’t actually done before. This is a pretty broad paintbrush stroke, for sure, but I cannot go into too much detail without actually talking about the game per se. I guess what I’m saying is that you should not be expecting "{The Witcher} 3 in new clothing" of sorts; of course we’re building on the shoulders of what came before, and on what we’ve learned, but we will be adding new gameplay elements and new mechanics that you have not seen in our previous games. I’d say – doing such things is always a risk; it’s not just repeating what was done before".
Och det låter ju helt klart som något positivt. Men vi får som sagt sitta lugnt i båten ett bra tag till innan vi får klä på oss rollen som {The Witcher} än en gång.
<bild>Ett nytt Witcher står högt på villhöver-listan.</bild>