Leonardo DiCaprio är minst sagt ett av de största namnen i Hollywood och har varit så i många år. Med roller i Titanic, The Departed, The Aviator, Django Unchained och The Revenant – där han även vann en Oscar för bästa manliga huvudroll i sistnämnda – så har DiCaprio etablerat sig som en stjärnskådis genom åren. Men trots sin gedigna portfolio av kända roller och gestaltningar, finns det faktiskt en roll som DiCaprio än idag ångrar att han inte tackade ja till.

I en intervju med Esquire tillsammans med regissören Paul Thomas Anderson som regisserar DiCaprios kommande film One Battle After Another, fick DiCaprio frågan ifall det finns han ångrar i sin karriär. Så här svarade han:

"I’ll say it even though you’re here: My biggest regret is not doing Boogie Nights. It was a profound movie of my generation. I can’t imagine anyone but Mark [Wahlberg] in it. When I finally got to see that movie, I just thought it was a masterpiece. It’s ironic that you’re the person asking that question, but it’s true."

Passande nog, var det ingen mindre än Paul Thomas Anderson som regisserade Boogie Nights (1997) en gång i tiden. Där och då ville Andersson att DiCaprio skulle spela huvudrollen, men dessvärre tackade DiCaprio nej då han redan var bunden till Titanic (1997). Istället föreslog DiCaprio sin medskådespelare Mark Wahlberg från The Basketball Diaries (1995), som i sin tur tackade ja och slog igenom i rollen som Eddie Adams.

Trots att DiCaprio själv ångrar beslutet avsevärt, är det svårt att föreställa sig honom någon annanstans än på däck tillsammans med Kate Winslet i Titanic – filmen som cementerade hans status som världsstjärna. Frågan är om hans karriär hade sett annorlunda ut om han tackat ja till Boogie Nights i stället.

Vad tycker du – hade du velat se Leonardo DiCaprio i huvudrollen i Boogie Nights istället?

<bild>Mark Wahlberg i Boogie Nights (1997)</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *