Digital Extremes har haft enorma framgångar med {Warframe} och är ett av de lysande exemplen på hur man kan upprätthålla en live service-tjänst under lång tid och hela tiden vara i harmoni med sina spelare.

Nu arbetar de även med {Soulframe}, som byter ut scifi-universumet mot en fantasy-influerad estetik. Vi pratade med VD Steven Sinclair under Gamescom och fick höra lite mer om influenserna:

"Yeah we are trying to get to a two game studio. So, I worked on Warframe for 12 years basically and now we’re kind of starting a new sister project we’re calling it Soulframe and we kind of just like drew a line and like put Warframe here and wrote everything that was Warframe, you know; it’s futuristic, it’s gritty, it’s apocalyptic, it’s fast, there’s crazy ninjas-type movement in it, and then we just said okay well what would be the opposite, what’s a good reason for Soulframe to exist? Okay, cosy, fantasy, slower gameplay you know embrace our love of Princess Mononoke and a little bit of Disney princess vibe in there as well. So, it’s not dark fantasy. We were really not smart when we called it Soulframe because it implies the soul genre, but that really is about your soul and your connection to the animals and to your ancestors that you discover when you play the game."

Vi pratar också om den stora 1999-expansionen till Warframe i intervjun, som du kan se nedan.
<video>

<bild></bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *