Förra veckan fick vi den första riktiga titten på Obsidian Entertainments kommande rollspel {Avowed}, som erbjuder en enorm fantasivärld att utforska i ett land kallat Living Lands. Även om detta är precis den typ av singleplayer-äventyr Obsidian är kända för, kommer vi ändå inte att behöva äventyra ensamma, eftersom det kommer finnas allierade du kan ta med på resan.

I en lång artikel på Xbox Wire förklarar game director Carrie Patel och gameplay director Gabe Paramo mer om dessa följeslagare och vad vi kan förvänta oss av dem, vilket till synes är mer än bara hjälp i strider, eftersom karaktärerna är kopplade till olika regioner, vilket ger geografiska fördelar och annat:

"They all have deep ties to different regions of the Living Lands, and they all have their own personal reasons for wanting to ally with the player and help them resolve the big conflicts that you’re encountering over the course of the game. They’re your allies – in some ways your advisors, your local guides. They provide a lot of additional commentary and context that reveals something about their character, but also about the corner of the world you’re exploring."

Om dina allierade bryr sig om något och dina val är något som en kompanjon uppskattar (eller avskyr), kommer detta påverka dina relationer med dem. Och det behöver inte bara vara de stora besluten som påverkar dig, din grupp eller världen:

"For us, creating these choices, like the big ones that affect the outcome of a quest, or the wellbeing of certain characters or communities are just as important as the smaller choices that you make in navigating a dialogue and, in subtle ways, influencing your relationship with another character. All of it is really centered around letting the player be the main character in this setting."

Låter bra tycker vi, men vad tror du om upplägget? Avowed lanseras senare i år till PC och Xbox Series S/X, samt ingår självklart med Game Pass.

<bild>Du kan få med dig följeslagare på äventyret.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar