Arkane Studios grundare, Raphael Colantonio, har uttryckt att han är öppen för att utveckla en tredje del i Dishonored-serien. I en intervju i Quad Damage Podcast sa Colantonio att han kan tänka sig att arbeta på Dishonored 3, särskilt med tanke på hur lång tid det har gått sedan det senaste spelet.
"I’d love to – I mean, we’re talking totally hypothetically at this point – I could see myself working on Dishonored 3 right now because it’s been so long that, you know, why not?"
Samtidigt påpekade han att det finns komplikationer – flera nyckelpersoner, inklusive han själv och medregissören Harvey Smith, har lämnat Arkane. Studion är dessutom upptagen med andra projekt, som det kommande Blade-spelet.
"Which of those three versions will ever see the day, now we’re talking about science fiction at this point. So many of the people [that worked on the series] are scattered around, and Harvey is not at Arkane any more. I’m not at Arkane, and Dinga is working on Blade."
Idéer finns alltså, även om det inte existerar några konkreta planer. Vi kan inte annat än hålla tummarna och hoppas. Eller vad säger du?
Vill du ha ett nytt Dishonored?
<social>https://www.youtube.com/watch?v=f_VP86VvwDk</social>