Det är sällan, utom möjligen när det gäller Batman ("världens bästa detektiv"), som vi får chansen att utforska den mer fysiska sidan av klassiska detektivhistorier. Sådana titlar tenderar att fokusera på pussellösning, konversation och observation av miljön, ej direkt konflikt med "skurkarna". Det är därför uppfriskande att se indie-utvecklare som Trey Powell och Jason Bond försöker närma sig storyn i {Fallen Aces} genom ett actionäventyr som är mer "pulp" än "noir". Under vårt besök på The Mix, det stora utställningsområdet för indieutveckling på Summer Game Fest, fick vi möjlighet att prata med Trey M. Powell om hans första spel, som utvecklats helt i Unity.

Utgångspunkten är att vi spelar en detektiv som utreder dödsfallen i en grupp (som även består av detektiver och medborgargarden) som kallas Aces, och för att göra det ska vi röja runt i hela staden, sparka in dörrar och ställa frågor med knytnävarna i högsta hugg. Det är en enkel premiss, även om det enligt Powell kommer att finnas stunder av mer avslappnad utredning.

Det som kanske sticker ut mest med Fallen Aces är dess design, vars inspirationskälla är "a lot of old-style detective comics and stuff like that".

Det är oklart om det ska släppas även till konsolerna, men vi kan i alla fall njuta av Fallen Aces nu via GOG.com och Steam.

<video>

<bild>När förstorningsglas och banala frågor inte är nog.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *