Barcelona avslöjade sin nya hemmatröja för säsongen 2025-26 på onsdagen med en speciell presentation med sex nyckelspelare från a-laget. Avtäckningen inkluderade en video på sociala medier där Lamine Yamal, Robert Lewandowski, Fermín López, Alejandro Balde, Raphinha och Pedri delade med sig av en energisk konversation om det fräscha utseendet och klubbens ambitioner.
<social>https://x.com/FCBarcelona_es/status/1940297879265919041</social>
– Vi spelar alltid bra. Barça spelar alltid bra, säger den unge talangen Yamal självsäkert. "Den här luktar Champions, bror." Hans lagkamrater instämde i spänningen, och Raphinha skämtade: "Om fem år kommer jag att titta på dem på TV." Gruppen mindes också minnesvärda ögonblick som 4-0-segern på Bernabéu och Supercopa-firandet.
Det nya kitet har Spotifys logotyp tillsammans med Nikes och återför klubbmärket till vänster bröst. Den introducerar en slående lila gradient som korsar de klassiska blaugrana-ränderna diagonalt, vilket ger rytm och energi som återspeglar Barcelonas spelstil. Shortsen är fortfarande blå med innovativa randdetaljer, och en subtil flaggdetalj på baksidan knyter samman Barças och den katalanska flaggan.
Kampanjens slogan, "Defining tomorrow", understryker Barcelonas strävan att vara ett lag med hunger, passion och en tydlig identitet när de förbereder sig för den nya säsongen, som börjar med LaLiga och den kommande vänskapsmatchen i Kobe, där den speciella andratröjan kommer att debutera.
<bild>Barcelona, Spanien. den 2 mars 2025. Lamine Yamal i aktion under LaLiga EA Sports-matchen mellan FC Barcelona och Real Sociedad på Estadi Olimpic Lluis Companys</bild>