Multiversus släpptes efter en lång väntan som ett fullständigt spel i tisdags. Redan 2022 släpptes betan som lockade en stor mängd spelare men plockades som bekant ned året därpå för att låta utvecklarna polera det och erbjuda spelarna en mycket bättre upplevelse. Nu visar det sig däremot att flera förändringar lett till missnöje, snarare än glädje vilket flera recensioner på Steam visar då det samlade betyget sjunkit till ”mixed” på grund av de negativa recensionerna. Här kan du läsa ett par av de klagomålen spelare är arga över:

"They’ve taken away more features than they’ve added. The camera being zoomed and team color options removed is pretty crazy in my opinion, on top of a list of other really important changes like locking characters even in practice range."

"Let’s give it up for Warner Bros. and Player First Games for killing the offline scene by removing the complete offline roster. Other honorable mentions go to not being able to test characters before buying them and removing options that people built muscle memory with."

"They locked the ability to test out characters and skins in practice, removed our universal currency of Gold and replaced it with three different [mobile game] bulls**t currencies, including ’prestige’ which is basically a VIP system. Pay more money, get more prestige currency, use prestige currency to unlock the most wanted cosmetics."

<bild>Har du testat den fullständiga versionen och håller med de missnöjda spelarna?</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *