Som vi tidigare kunnat rapportera kommer det spel som fram tills helt nyligen kallades Gears 6 – men som vi sedan igår kväll vet heter Gears of War: E-Day – utvecklas med Unreal Engine 5. I sig inget chockerande med tanke på att serien tidigare var posterboy för just Unreal Engine och alltid använt Epics grafikteknologi.

I en ny intervju på Xbox Wire låter dock The Coalition berätta mer om arbetet med det grafiska, i vad som tycks bli ett brutalt snyggt spel. Studio technical director Kate Rayner säger bland annat att "the advancements in Unreal Engine 5, the leap in technical capabilities is tremendous" när hon talar om de nya möjligheterna, och förklarar att The Coalition har som målsättning att "set a new standard in technical excellence":

"We have fully modernized gears from the ground up, infusing the DNA of Gears with the full capabilities of modern gaming technology. Every character, environment, and animation in ’Gears of War: E-Day’ has been completely rebuilt in Unreal Engine 5, allowing us to portray the Gears universe with unprecedented detail and fidelity."

Gears of War: E-Day fick inget premiärdatum eller ens premiärår spikat under Xbox Games Showcase, men det kommer naturligtvis ingå med Game Pass när det nu släpps.

<bild>Marcus Fenix spelar äntligen huvudrollen igen, denna gång som en mycket yngre version av sig själv.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *