I och med lanseringen av expansionen Shadow of the Erdtree till {Elden Ring} har det återigen uppstått debatt kring svårighetsgraden i spel – hur den uppnås, hur den används för att skapa en större känsla av seger när man äntligen klarar av en utmaning, men också hur den kan begränsa vissa spelares potentiella njutning av innehållet.

Många anser nu att FromSoftware gått ett steg för långt med Shadow of the Erdtree och att det sätt som spelet utmanar på varken är innovativt eller rättvist, medan andra svarar med ett "git gud" och verkar uppskatta expansionen.

Nu ger Helldivers Il-skaparen Johan Pilestedt sin syn på saken via X, och han anser att det bör finnas en plats även för innehåll som är extremt svårt. I en serie meddelanden skriver han att "good game design is evoking emotion more than anything" och att ett spel som är "for everyone is a game for no one. Always cater to a select audience."

Hans eget spel {Helldivers II} erbjuder dock flera traditionella svårighetsgrader för att säkerställa att spelarna själva kan finjustera nivån på utmaningen.

<bild>Vad säger ni, gick FromSoftware för långt denna gång?</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *