{Baldur’s Gate III} blev en hit redan från första dagen i Early Access, men det finns naturligtvis aldrig någon garanti att spel ska sälja bra, och även etablerade serier kan bli stora misslyckanden. Därför fanns det förberedelser från Larian-chefen Swen Vincke om det blivit en flopp.

I en intervju hos Eurogamer beskriver han så kallade "fallback positions" som studion skulle använda om saker och ting gick åt skogen:

"We built multiple fallback positions, in case it was going to go wrong – before we started doing this. I have a minority investment, so I had that in my back pocket in case it was going to go wrong. So this was my baseline, otherwise, I wasn’t going to take the risks that we took with Baldur’s Gate 3, because it was too much of a risk. So that’s actually also why I did it, or part of the reasons I did it. So, there’s that."

Dessutom säger han att de hade en ganska bra uppfattning om hur stort intresse det skulle finnas för spelet och kunde planera utifrån det:

"So we can forecast, more or less, and function – if we don’t f*** up too much, there’s always a risk involved, right? I’m never gonna say there’s no risk – but you can forecast more or less where you’re gonna land, based on interest, based on Early Access sales. So we could see where we are. And so we’re good for quite a number of years with where we are right now."
<bild>Fjolårets bästa spel.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *