Det råder ingen tvekan om att {Monster Hunter: Wilds} kommer bli en av tungviktarna i den ständigt växande skaran spel som släpps 2025. Dess mer öppna områden, större variation av monster samt nya jaktalternativ gör det till ett mycket lovande actionäventyr. Och Capcom-cheferna vill att det ska locka ännu fler nya spelare än vad Monster Hunter World gjorde.

Under Gamescom satte vi oss ner med skaparen Yuya Tokuda, producenten Ryozo Tsujimoto och art director Kaname Fujioka, som bland annat pratade om hur de ska uppnå detta tack vare tillgänglighet, både för återvänande fans, samt nya sådana. Tokuda förklarade det perfekt:

"I always try and balance any new feature that’s being added to the game in terms of not making it strictly for just the existing hardcore Monster Hunter fans, and not making it something that’s only useful to beginners.

So, for instance, the new focus mode that we’ve added, it’s something that you can use as an extra tool in your tool set if you’re a hardcore user, or if you’re a beginner and you’re just finding it more difficult to get a handle on the action and on positioning, then focus mode is a really useful way for you to aim your attacks correctly. So I think anytime we challenge ourselves and we kind of push the experience further, I always make sure that we simulate in our minds how’s it going to affect every kind of player that we have."

Kika på hela Gamescom-intervjun härunder:

<video>

<bild>Premiär under 2025, men något premiärdatum har vi inte ännu.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *