Det verkar som att {The Last of Us}-skaparen Neil Druckmann börjar känna sig lite gammal, och sugen efter att skapa storspel verkar ha minskat. När Druckmann nyligen pratade intervjuades av rapparen Logic i Logically Speaking-podden avslöjade han att han inte har så många spel kvar i sig och berättar att han inte kan tänka sig att arbeta på detta sätt för alltid.

I videon nedan, vid ungefär 49-minutersmarkeringen, förklarar Druckmann hur han ser på saken och verkar antyda att kreativa mindre projekt kanske kunde vara något:

"I don’t see myself doing this forever at this scale. It’s a lot, and it takes a lot out of you. It’s very stressful, to manage that many people in multiple studios worldwide.

I could see myself transitioning to something that’s more lowkey that still allows me to have a creative outlet. But I’ve started thinking about how many more of these games I have in me, and it’s not that many."

<social>https://www.youtube.com/watch?v=jBesgXilHbk</social>

Cory Barlog, skaparen av 2018 års {God of War}, verkar även han känna på ett liknande sätt, och på X kommenterar han: "Big same, brother"

Skulle du sakna Druckmanns och Barlogs titlar om de lade utvecklandet av storspel på hyllan?

<bild>Neil Druckmann har arbetat 20 år hos Naughty Dog.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar