Om du har testat {Baldur’s Gate III} har du förmodligen stött på Astarion. Han är en av de mer bekanta och färgstarka karaktärerna i spelet. Skådespelaren bakom hans röst Neil Newbon har i en intervju sagt att han inte längre är intresserad av att göra samma sak igen. Han vill utmana sig själv och ta sig an nya roller. Han berättar i en intervju med FRVR att han inspirerats av David Bowie. Han sa så här om Bowie:

I think he understood that extreme repetition breeds stagnation as an artist

Det har inspirerat honom att prova nya saker och inte fastna i samma karaktärsskådespel hela livet ut. Han förklarar dock att han gärna spelar karaktären Astarion igen men att han ogärna vill skådespela kopior av den karaktären hela sitt liv. Han berättar följande i intervjun:

I’ve definitely avoided a few roles recently not because they were bad projects or anything, just because they, for me, the character—they kinda want the Astarion thing,

Det låter inte som ett negativt eller dåligt sätt att se på sin roll och sitt yrke. Att hela tiden vilja växa, prova nya saker och göra mer än att enbart vara känd för en sak innebär att man även växer som människa. Vad tycker du om Astarion som karaktär och vill du att han ska vara en ny karaktär i nästa spel Larion Studios utvecklar?

<bild>Det skulle inte förvåna oss på Gamereactor om Neil Newbon spelar en karaktär i nästa rollspel av Larian Studios.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *