Netflix-höjdaren Ted Sarandos bjuder på ett både djärvt och troligen kontroversiellt uttalande om två av de största filmerna förra året. Barbie och Oppenheimer bidrog till en biosommar vi inte sett maken till på länge, och drog in långt över två miljarder dollar tillsammans. Sarandos tror dock att de kunde ha blivit lika stora om de båda lanserats på Netflix, och till The New York Times säger jag:

"There’s no reason to believe that the movie itself is better in any size of screen for all people. My son’s an editor, he watched Lawrence of Arabia on his phone."

Många filmer som släpps via Netflix når många tittare, men bioupplevelsen är något många biobesökare fortfarande uppskattar. Att stänga av från omvärlden i ett par timmar och verkligen ta in en film är svårt att göra från sin TV, där man samtidigt har tillgång till andra enheter och kan bli nådd av allt och alla.

Minskande biosiffror för de senaste filmerna visar att många människor idag är villiga att vänta ut den korta tiden det tar innan en rulle släpps digitalt.

<bild>Hur ser det ut för din del, föredrar du att se film på bio eller hemma?</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *