Det fanns en tid då vissa gamers var besatta av hur långa spel var, kanske för att de kände att de fick valuta för pengarna. Det finns inte lika mycket fokus på den aspekten längre, och det verkar faktiskt finnas en hel del människor som är trötta på att spelen är för långa och för otympliga.
Ninja Theory tycks höra till denna grupp. Det första {Hellblade: Senua’s Sacrifice} var ganska kort, men även om ambitionsnivån höjts flera snäpp i det kommande {Senua’s Saga: Hellblade II}, är det faktiskt inte mycket längre än sin föregångare. I en IGN-intervju förklarar studiochefen Dom Matthews att Ninja Theory tror att spelare vill ha kortare, mer packade upplevelser som inte tar så mycket tid i anspråk:
"What I would say as well though is that I think that since digital distribution has become a thing, it has opened the industry up to games of all shapes and sizes, which I think is really great. So I’m really pleased to see that there’s a lot of people that actually enjoy a shorter experience, something that they can sit down on a whatever Friday night, stick their headphones on, turn the lights off and kind of sink into an experience and players who don’t necessarily want something that is 50 hours long, a 100 hours long, so it’s as long as it needs to be. And I’m one of those people, I like shorter games. I think there’s a lot of pressure on people’s time these days and I think our fans, from what we hear from them, they enjoy a shorter game where our intention is that every step of that journey is meaningful… There’s an audience of people that want games that are focused."
Vad tycker du själv, föredrar du generellt ett kortare eller långt spel?
<bild>Senua’s Saga: Hellblade II släpps till PC och Xbox Series S/X den 21 maj.</bild>