Efter att ha pulveriserat allsköns försäljningsrekord, men över 17 miljoner sålda konsoler på mindre än ett år, så ser nu verkligheten ut att ha hunnit ikapp Nintendos senaste konsol. Enligt Bloomberg har bolaget nämligen beslutat att minska produktionen inför kommande kvartal. Planen har justerats ned från sex miljoner enheter till fyra miljoner, och den lägre takten väntas hålla i sig åtminstone in i april.

Efterfrågan verkar helt enkelt ha svalnat en smula sedan lanseringen och tillgängligheten ute i butiker är dessutom god, där man knappast behöver slåss med näbbar och klor för få tag på en Switch 2. Nej, problemet är nog snarare priset och världsläget, med potentiellt fortsatt ökande komponentkostnader, vilket så klart minskar motivationen eller möjligheten till ett spontanköp. Särskilt i USA sägs detta ha märkts där försäljningen överlag varit svagare än väntat.

Har du låtit bli att köpa Switch 2 på grund av priset?

<bild></bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *