Novak Djokovics säsong 2026 nådde sin topp när han nådde finalen i Australian Open, men sedan dess har serben mestadels varit inaktiv och troligen sparat styrkor inför den kommande Grand Slam. Den 38-årige serbiske spelaren har bekräftat att han kommer att missa Monte-Carlo Masters, vilket gör det till första gången sedan 2011 han missar Masters 1,000-turneringen i Monaco.

Djokovic missade tidigare den pågående Miami Open och blev utslagen från Indian Wells i åttondelsfinalen, där han förlorade i tre set och i avgörande tiebreak slutade 7-5.

Monte-Carlo Masters, den första Masters 1,000 under grussäsongen, äger rum mellan 5 och 12 april, där Carlos Alcaraz försvarar de 1 000 poäng som kan bli avgörande för att behålla sin plats som världsetta. 2026 års upplaga av Rolex Monte-Carlo Masters kommer också att sakna Taylor Fritz och Ben Shelton.

Efter att ha dragit sig ur två turneringar i rad kan Djokovics återkomst bli i Madrid eller Rom, viktiga turneringar för att fysiskt förbereda sig inför Roland Garros i juni.

<bild></bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *