Studion bakom Ori-serien, och snart {No Rest for the Wicked}, har anklagats för dåliga arbetsförhållanden och en destruktiv ledning, men det verkar som om studion, trots allt, försöker ta itu med sin bristande företagskultur och agera schysst.

Studiochefen Thomas Mahler är känd för att vara en frispråkig herre i spelindustrin, och nu är han i farten igen och riktar denna gång in sig på den ökande prislappen på nya storspel ($69,99 i USA). Via X skriver han:

"We’ve been hearing gamers complain about 70$ being the new norm for quite a while now. We’re also regularly still seeing 70$ games with Microtransactions on top and usually players hate that. I also openly took a stance against some of the ridiculous stuff that’s going on with developers charging 65$ and up for purely cosmetic items. Since we’re releasing Wicked into Early Access, we didn’t think it’d be smart to nickel and dime players by charging full-price right out the gate. We try to be extremely efficient at Moon. We’re not hiring hundreds of people just to create an illusion for shareholders that we’re growing. We don’t have any shareholders. If we can make better products at a lower cost than AAA studios and can thus charge lower prices, that’s a sign of us doing something right, not wrong. And we have a history at Moon of charging a bit less than we probably could have because we want as many players as possible to be able to play our games.

Håller du med Mahler?

<bild>{Ori and the Will of the Wisps}-utvecklaren High Moon gör bättre spel för mindre pengar, enligt egen utsago.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *