Har Paramount blivit tjuriga efter att Warner nobbade deras bud? Kanske, för från och med nästa år så kommer man att höja priset på sin streamingtjänst – på samtliga abonnemang – detta samtidigt som att man fimpar möjligheten till gratis provperiod helt för nya kunder.
Förändringarna träder i kraft (i USA) den 15:e januari och då blir alltså alla abonnemangsformer dyrare, även den reklam-stödda "essential". Man motiverar prishöjningen med att kunna satsa mer på exklusivt innehåll, vilket inkluderar UFC och annan livesänd sport.
I ett uttalande sa Paramount-bossen David Ellison att:
"These changes will fuel continued reinvestment in the user experience and deliver an even stronger slate of programming for our customers in the year ahead and beyond"
Enligt uppgifter kommer priserna att höjas med en dollar eller cirka tio kronor. Huruvida dessa förändringar kommer till Sverige eller inte är än så länge oklart.
Prenumererar du på Paramount+?
<bild>Hurra!</bild>