Förra veckan släpptes Obsidian Entertainments hyllade peka/klicka-rollspel {Pentiment} till Playstation och Switch. Även om det är ett spel som inte kräver särskilt mycket av hårdvaran och där bilduppdatering kvittar, så vill ju vi gamers gärna att det ska flyta på så bra som möjligt, och det visade sig snabbt att utvecklarna gjort sitt jobb med konverteringsarbetet.

Kanske lite för bra. För Playstation 5-versionen gick att spela i 120 bilder per sekund, vilket är dubbelt upp mot Xbox Series X. Det här fick många att reagera eftersom det betyder att ett före detta Xbox-exklusivt spel inte bara kommer till värste konkurrenten, utan dessutom är en bättre utgåva.

Innan det hann utvecklas till något slags storm på sociala medier, tog dock spelets director Josh Sawyer till orda på X och förklarade att det bara rör sig om en bugg, och att 120 bilder per sekund är på väg även till Xbox Series X inom kort.

<social>https://twitter.com/jesawyer/status/1762185009954492824</social>
<bild>Pentiment finns ute nu till både Playstation och Switch.</bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *