När Slipspace Engine först visades upp i samband med utannonserandet av vad som skulle komma att bli Halo Infinite, ja då var entusiasmen förhållandevis stor.
Ett nytt, till synes vidöppet Halo med en spelmotor byggd från grunden, anpassad för just detta. Skulle kanske 343 lyckas efter att ha snubblat och fumlat med både fjärde och femte spelet i serien.
Halo Infinite lovade på förhand att vara nästa stora steg för spelserien, en blandning av det nya och det gamla, med ett resultat som i slutändan fick minst sagt blandade reaktioner.
Och enligt ny information som läckt ut från källor som antingen hade nära kontakt med eller var del av utvecklingsteamet, så påstås det nu att mycket av spelets kampanj sabbades på grund av uselt ledarskap.
The latest campaign did not receive proper attention from 343 Industries former leadership, and the development team was put into a box without collaboration from the studio.
This was a major problem, and the studio attempted to solve it by increasing manpower. This approach would have worked in certain instances. However, Halo Infinite needed more thorough planning.
Informationen som samlats ihop och publicerats av Rebs Gaming, berättar även hur Halo Infinite inte testades externt, och att stora delar av teamet blev väldigt illa behandlade.
Internal testing was still being conducted, but 343 Industries relied on "days of play" to provide feedback. Later on, the internal testing, along with the support meetings, was canceled.
Och detta representerar bara toppen av isberget, för den som vill höra allt som Rebs har att berätta så rekommenderar jag att ni spana in videon här nedan.
Vad tyckte du om Halo Infinite och dess kampanj?
<social>https://www.youtube.com/watch?v=nz4-EAH30Bk</social>