Är ett av de mest hyllade spelen i världshistorien på väg tillbaka in i rampljuset? Rykten pekar på att så är fallet och enligt insiderinformation så är en remake av The Legend of Zelda: Ocarina of Time på väg, och kan släppas redan i år. Det handlar alltså inte om någon mindre uppfräschning här, som exempelvis 3D-versionen var, utan en komplett restaurering från golv till tak.
Nate the Hate sa följande på en podcast nyligen:
"What I can share with you today is that in the second half of 2026, approaching the holidays, we are going to receive an Ocarina of Time remake for Switch 2."
Med lite tur innebär detta att vi kommer ha något riktigt fint att spela på Switch 2 lagom till jul, och tajmingen känns onekligen inte som någon slump. Zelda som spelserie firar trots allt 40-årsjubileum i år, och just denna remake sägs vara en del av detta firande. Nu håller vi bara tummarna för att uppgifterna stämmer.
Ser du fram emot en remake av Ocarina of Time?
<bild></bild>