Senaste delen i Life is Strange-serien såg återkomsten av Max som besökte parallella tidslinjer för att lösa ett mord. Spelet mottogs till blandad kritik som till största delen var ganska ljummen. Nu vill utgivaren Square Enix ta reda på varför det inte mottogs bättre och varför det inte sålde så väl som de hoppades på. Detta genom att helt enkelt fråga spelarna vad de tyckte.
Studion bakom spelet, Deck Nine, fick dessutom sparka en del anställda i slutet av förra året. Om dessa uppsägningar hade något med just försäljningen av Life is Strange: Double Exposure att göra är oklart, men givetvis hjälper inte svaga sådana till på något vis. Nu har Square Enix skickat ut ett frågeformulär till fans av serien där de ställer frågor kring bland annat spelets berättelse, spelmekaniker, det tekniska och så då kanske den viktigaste frågan av alla: Ifall man tyckte Double Exposure var värt att införskaffa och ifall upplevelsen av det har påverkat vidare intresse av serien.
Det återstår att se ifall vi får ett nytt Life is Strange och då om denna insamlade feedback påverkar hur det blir. Ni kan läsa vår recension på spelet här.
<bild>Vad tyckte du om Max senaste äventyr?</bild>