När det i höst är dags för Astro Bot att få ett storslaget äventyr till Playstation 5 så kommer vi bjudas på över 80 nivåer. Det kunde sett helt annorlunda ut dock eftersom utvecklarna i ett tidigt stadie funderade på att göra spelet till ett med en öppen värld. Det är i en intervju med tidskriften Edge som spelets kreativa regissör Nicholas Doucet säger att man åtminstone funderade en vända på detta. Man valde dock istället att designa just mer linjära nivåer eftersom man tyckte att det var det bästa viset att kontrollera spelets variation.
Efter att ha fått en PSVR-titel och ett kortare tech demo som var förinstallerat på Playstation 5 är det alltså dags för den charmiga lilla roboten att få ge sig ut på ett fullfjädrat äventyr. Spelet släpps den 6 september.
Tycker du att Team Asobi gjorde rätt val med nivåer istället för ett spel i en öppen värld?
<bild>I höst får vi ge oss ut på ett förhoppningsvis helt fantastiskt plattformsäventyr.</bild>