{Rise of the Ronin} släpptes till Playstation 5 redan i mars förra året och även om det inte direkt slog oss med häpnad var det en gedigen upplevelse. Det slutade faktiskt med att sälja bättre än {Nioh}-serien och är Koei Tecmos mest sålda spel hittills.
Som så många andra titlar som Sony lanserat exklusivt till Playstation 5 var det förstås självklart att släppa en PC-version efteråt, och den här versionen utannonserades i januari i år – och släpptes här i mitten av mars.
Dessvärre fortsätter Rise of the Ronin i samma fotspår som så många andra PS5-till-PC-konverteringar och blev en stor besvikelse på grund av dålig optimering och ett antal direkta buggar. På Steam kan du läsa om bossar som inte dyker upp i bosstrider, NPC:er att prata med som inte existerar trots att de är markerade på kartan, öppna dörrar som du inte kan gå igenom på grund av osynliga väggar samt stegar och rep som inte syns, så du blir instängd på en viss bana och måste börja om ditt uppdrag.
Detta har fått Team Ninja att gå ut med en offentlig ursäkt på X, där de också meddelar att de arbetar på en ny patch som ska åtgärda många av spelets buggar. Patchen ska vara klar på torsdag.
Spelar du själv Rise of the Ronin på PC? Har du också upplevt problem med det?
<social>https://twitter.com/TeamNINJAStudio/status/1907734825894600960</social>
<bild></bild>