{The Witcher 4} har en ny protagonist i form av Ciri, och mycket tyder på att CD Projekt Red tänker göra saker annorlunda den här gången. Detta inkluderar att ge spelaren mer frihet och låta dem uttrycka sig med gameplay och inte bara narrativt.

I en intervju hos IGN säger skaparen Sebastian Kalemba att vi kommer få se fler möjligheter att skapa vårt eget äventyr via Ciri:

"We’re giving] more tools for players’ disposal, to be able to not only play and go with the consequences narratively, but also gameplay-wise. We want to give players more opportunities to be able to feel that they define their experience."

Så hur kommer det avspegla sig? Faktum är att Kalemba jämför det med {Cyberpunk 2077} och säger att det fanns fler gameplay-alternativ än i The Witcher 3: Wild Hunt:

"I believe the gameplay [in Cyberpunk 2077] was more varied [than that in The Witcher 3] and it allowed more freedom when it comes to creating character builds and being able to experience encounters in your own way. This is something we definitely want to bring as a lesson [to The Witcher 4]. We want to improve on [The Witcher 3’s] gameplay but also we want to improve the alignment of the way you will be able to explore the world."

<video>

<bild></bild>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *