Netflix har nu släppt trailern för den andra halvan av Wednesday säsong två – och det verkar som om det kommer bli en rejäl nagelbitare när serien återvänder den 3:e september. Serien, som denna gång lanserats i ett tvådelat format, kort och gott samma upplägg som man använde sig av för fjärde säsongen av Stranger Things, har redan dragit enorm publik och Netflix verkar föga förvånande väldigt nöjda.
Mindre nöjda är dock en del fans och upplägget har väldigt tydligt sina kritiker. Upprörda TV-tittare har ventilerat sin frustration online efter den cliffhanger som avslutade den första halvan av säsongen, och spekulationerna har varit många vad som nu väntar Wednesday och hennes vänner på Nevermore.
Den nya trailern bjuder på en del svar, även om den också väcker minst lika många frågor – likväl som bjussar på i varje fall en lite överraskande återkomst. Vilket i sin tur öppnat för många mystiska, kusliga och spännande scenarion. Klart är i alla fall att Wednesday och gänger står inför den hittills tuffaste utmaningen som mycket väl kan kosta dem livet. Spana in den nya trailern här nedan.
Vad tyckte du om de nya episoderna, och ser du fram emot den andra delen av säsongen?
<video>