Beau DeMayo, tidigare showrunner för den animerade succéserien X-Men ’97, har i ett uppmärksammat inlägg på sociala medier riktat skarp kritik mot Marvel Studios och dess chef Kevin Feige. Enligt DeMayo ska Feige ha haft svårt att acceptera seriens positiva mottagande:

"Kevin Feige resented the show’s success. No one from Marvel Studios showed up to the premiere. They erased me from the narrative. And yet, the show was a hit. That’s the reality."

DeMayo antyder att Marvel aktivt försökte tona ned hans roll i projektet, trots att serien blev en publikfavorit. Han beskriver en känsla av att ha blivit bortglömd och osynliggjord, samtidigt som hans arbete låg till grund för seriens framgång.
<social>https://x.com/BeauDemayo/status/1956352887732494819</social>
Kommentarerna har väckt stor uppmärksamhet bland fans och branschfolk, och belyser en möjlig konflikt mellan Marvels animationssatsningar och den övergripande MCU-strategin. X-Men ’97 har hyllats för sin trohet till originalserien från 90-talet och sin emotionella tyngd – något som enligt DeMayo inte passade in i Feiges vision.

Marvel Studios har ännu inte kommenterat DeMayos uttalanden.
<bild>Håller du med Feige eller gillade du också den nya animerade serien?</bild>
Tack Geektyrant

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *