Det ser ut som att vi konsumenter får räkna med ännu mer reklam framöver på Youtube, och efter ett i bolagets mening lyckat, regionalt experiment kommer nu pausreklam att bli en allt mer integral del av plattformen.

Det var under senaste kvartalsrapporten som Google-bossen Philipp Schindler berättade om den positiva återkoppling som de fått från annonsörer i vad som beskrivs som ett "icke störande" koncept.

Testet som gjorts på smarta TV-apparater tas nu in i nästa fas och rullas ut på bredare front. Huruvida detta innebär både TV, dator och mobila enheter framgår inte men vi användare lär bli varse om det.

Detta i kombination med en allt hårdare approach till annonsblockerar kommer högst sannolikt driva fler användare att prenumerera, vilket så klart också är vad de vill i slutändan.

Prenumererar du på Youtube Premium, eller har du planer på att börja ifall de lanserar pausreklam i Sverige?

<social>https://www.youtube.com/watch?v=A2O2f5dlzcE</social>

Läs hela nyheten här

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *